Beskæftigelsesindsatser i Tiponi

Privatlivspolitik

Som dataansvarlig virksomhed ligger databeskyttelse os meget på sinde. Vi værner om de personoplysninger, som vi håndterer, og vi sikrer os, at vi lever op til databeskyttelseslovgivningen.

Indholdsfortegnelse

  • Dine rettigheder
  • Til dig, som er henvist til et forløb via en offentlig myndighed (kommune)
  • Til dig, som er kunde, samarbejdspartner, netværk eller praktikvirksomhed
  • Til dig, som bruger vores hjemmeside
  • Til dig, som anvender vores kontaktformular på hjemmesiden
  • Til dig, som deltager ved vores seminarer
  • Til dig, som ansøger om et job hos os
  • Klage til Datatilsynet

Hvem vi er, og hvordan du kan kontakte os

Navne: Tiponi A/S, Tiponi Familie ApS, Tiponi Botilbud ApS og Tiponi Bosted ApS
Adresse: Park Allé 350A, 2. sal, 2605 Brøndby
CVR-nummer: 38233734 (Tiponi A/S)

E-mail: kontakt@tiponi.dk
Web: www.tiponi.dk

Dine rettigheder

Du har en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Rettighederne er beskrevet i databeskyttelsesforordningen.

  • Ret til at se oplysninger (indsigtsret): Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig.
  • Ret til berigtigelse (rettelse): Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
  • Ret til sletning: I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige sletning indtræffer.
  • Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
  • Ret til indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
  • Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet): Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden.

Hvis du har givet samtykke til databehandling, kan du til enhver tid fortryde og trække dit samtykke tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, som er baseret på dit samtykke, inden du trak det tilbage.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte den dataansvarlige.

Til dig, som er henvist til et forløb via en offentlig myndighed (kommune)

Når du henvises til Tiponi via en offentlig myndighed, typisk en kommune, er det den henvisende myndighed, der er dataansvarlig og bestemmer, med hvilket formål og hvordan dine data skal behandles hos Tiponi. Hvis du vil benytte en eller flere af dine rettigheder angående behandling af persondata, skal du kontakte den henvisende myndighed, som herefter forventeligt sender din anmodning videre til Tiponi.

Formål og retsgrundlag

Formålet med behandlingen af personoplysninger er at gennemføre forløbet hos Tiponi i overensstemmelse med den kontrakt, Tiponi har indgået med den henvisende myndighed. Behandlingen sker desuden i forlængelse af kommunens myndighedsudøvelse og de retslige forpligtelser, der følger hermed. Tiponi foretager behandling af data til statistiske formål ifm. Tiponis drift, kvalitetssikring, effektmåling og udvikling. Tiponi offentliggør udvalgte statistikker bl.a. om Tiponis indsats, men altid kun i anonymiseret form. Der er truffet en række tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte og minimere data.

Type og kilde

Tiponi foretager behandling af almindelige oplysninger om dit forløbs type, periode, mål, indhold, progressionsmåling og effekt, oplysninger om og vurderinger af dine kompetencer og arbejdsmarkedsparathed samt eventuelle svar på kvalitative brugerevalueringer. Desuden har vi oplysninger om CPR-nr. og evt. strafbare forhold samt målgruppekarakteristika, herunder evt. oplysninger om helbred. Personoplysningerne er videregivet fra den henvisende myndighed, fra dig selv, indhentet med dit samtykke fra tredjepart eller observeret af Tiponis medarbejdere under forløbet.

Opbevaring og overførsel

Personoplysninger opbevares i 5 år fra forløbets afslutning for at opfylde bogføringslovens bestemmelser, som gør sig gældende på området, eller så længe formålet hermed er gældende. Personoplysninger opbevares i Danmark. Tiponi videregiver kun persondata til den henvisende myndighed, som er dataansvarlig, samt til Tiponis leverandører af IT-systemer. Tiponi vil hverken sælge, overdrage eller på anden måde videregive dine personoplysninger til tredjepart.

Kontakt

Spørgsmål, anmodning, begæring eller henvendelse i øvrigt vedr. persondata skal ske skriftligt til Tiponi via kontakt@tiponi.dk.

Til dig, som er kunde, samarbejdspartner, netværk eller praktikvirksomhed

Tiponi har brug for visse personoplysninger for at kunne samarbejde med dig eller levere oplysninger eller ydelser til dig. Tiponi registrerer og behandler derfor personoplysninger om dig eller om dit enmandsfirma.

Type og kilde

Det drejer sig om almindelige personoplysninger eller evt. CPR-nummer eller CVR-nummer, som du afgiver til Tiponi mundtligt eller via mails, post, telefon eller hjemmeside samt oplysninger offentliggjort af dig selv, fx på egen hjemmeside eller via tredjepart.

Formål

Formålet med at behandle personoplysningerne er, at:

  • besvare din forespørgsel
  • gennemføre et bestilt forløb for en borger, du har henvist
  • levere en ordre, du har lagt hos Tiponis værksteder
  • afholde kurser eller andre arrangementer, du har tilmeldt dig
  • efterspørge eller modtage feedback eller behandle en klage fra dig
  • vedligeholde netværk om fælles interesser
  • etablere et virksomhedsrettet forløb eller job
  • gennemføre evalueringer og andre brugerundersøgelser
  • foretage salg og markedsføring

Tiponi foretager behandling af data til statistiske formål ifm. vores drift, kvalitetssikring, effektmåling og udvikling. Tiponi offentliggør indimellem statistikker bl.a. om Tiponis indsatser, men altid kun i anonymiseret form.

Retsgrundlag

Tiponi behandler personoplysninger på grundlag af legitime interesser, når der er et relevant og passende forhold mellem den registrerede og den dataansvarlige, fx hvis den registrerede er nuværende eller potentiel kunde hos Tiponi. Det kan også være, når behandlingen er nødvendig i forbindelse med en kontrakt eller en påtænkt indgåelse af en kontrakt. Ved afgivelse af dine personoplysninger samtykker du, at Tiponi behandler almindelige personoplysninger, herunder:

  • registrerer de personoplysninger, du afgiver
  • registrerer oplysninger om de køb, du foretager hos Tiponi

Tiponi vil ikke sælge, overdrage eller på anden måde videregive dine personoplysninger til tredjepart. I visse tilfælde, hvor en aktivitet foretages sammen med en samarbejdspartner, kan oplysninger deles med den angivne samarbejdspartner, fx i forbindelse med afholdelse af konferencer, leverancer, som foretages med en samarbejdspartner eller underleverandør, eller samarbejde med en borger og jobcenter om fx en praktik i din virksomhed.

Tiponi benytter leverandører, der er underlagt databehandleraftaler med Tiponi.

Til dig, som bruger vores hjemmeside

Ved at benytte Tiponis hjemmeside, tiponi.dk, accepterer du, at Tiponi registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående. Når du benytter tiponi.dk, indsamles oplysninger via cookies. Cookies er små stykker data om din brug af vores webside. Det drejer sig udelukkende om oplysninger om din IP-adresse, og hvilken enhed du har brugt (fx computer eller mobiltelefon) samt din overordnede geografiske placering (fx Århus). Cookies indsamles for at gøre oplevelsen bedre på websiden samt sikre funktionaliteten og brugervenligheden på vores website samt til statistiske formål.

Til dig, som anvender vores kontaktformularer på hjemmesiden

Når du anvender vores kontaktformularer på hjemmesiden, accepterer du, at Tiponi registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.

Type og kilde

De personoplysninger, som du oplyser i kontaktformularen (fx navn, ansættelsessted, stilling og e-mail), registreres og opbevares sikkert i vores system.

Opbevaring

Vi gemmer data i vores system i to år for at kunne føre statistik over individer, som kontakter os. Efter to år slettes data igen.

Formål

Formålet med at indsamle ovenstående data er, at kunne identificere og kontakte dig for at besvare din henvendelse samt for at kunne føre statistik. Gemte data vil hverken blive videregivet, solgt eller på anden måde delt med tredjepart. Du har ret til at tilgå og berigtige dine oplysninger, hvilket du gør ved at kontakte os på gdpr@tiponi.dk.

Til dig, som deltager ved vores seminarer

Ved at tilmelde dig og deltage i Tiponis seminarer, accepterer du, at Tiponi registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.

Type og kilde

De personoplysninger, som du oplyser i tilmeldingsformularen (fx navn, ansættelsessted, stilling og e-mail), registreres og opbevares sikkert i vores system.

Formål

Formålet med at indsamle ovenstående data er, at kunne identificere og invitere dig til seminaret. Vi anvender oplysningerne til at kontakte dig inden webinaret, hvor du i en mail vil du modtage relevant information om seminaret. Efter seminaret vil du også modtage en mail fra os.

Afvikler af seminaret (en medarbejder fra Tiponi) og eventuelle ekstern oplægsholder vil kunne se dit navn og e-mail.

Opbevaring

Vi sletter dine oplysninger umiddelbart efter seminaret. Hvis du i forbindelse med din deltagelse har givet samtykke til, at vi må kontakte dig igen i fremtiden, kan du modtage et nyhedsbrev. Det indebærer naturligvis, at vi gemmer dine data. Du kan altid afmelde dig et eventuelt nyhedsbrev fra os. Gemte data vil hverken blive videregivet, solgt eller på anden måde delt med tredjepart. Du har ret til at tilgå og berigtige dine oplysninger, hvilket du gør ved at kontakte os på kontakt@tiponi.dk.

Til dig, som ansøger om et job hos os

Formål

Formålet med at behandle ansøgningsdata er at understøtte og behandle din jobansøgning bl.a. med det formål at vurdere, hvorvidt dine kompetencer lever op til stillingens krav, så Tiponi kan udarbejde en liste over de bedst egnede ansøgere samt bekræfte de referencer og professionelle kvaliteter, du som ansøger angiver.

Type og kilde

I en rekrutteringsproces indsamler Tiponi kun de ansøgningsdata, der er nødvendige, for at kunne vurdere, om du passer til den stilling, du har søgt. Dette kan være kontaktinformationer, din ansøgning og CV med information om dine professionelle kvalifikationer, tidligere ansættelser, personlige interesser, testresultater, referencer, ansættelsesudvalgets vurdering samt oplysninger relateret til din brug af vores hjemmeside. Sidstnævnte oplysninger bliver indsamlet ved brug af cookie-teknologi. Yderligere information herom finder du under punktet ”Til dig, som bruger vores hjemmeside”.

Personoplysninger af følsom karakter, som fx lovovertrædelser og sundhedsforhold, vil kun blive søgt indhentet via officielle autoriserede kanaler, hvis det er relevant for stillingen, hvis du har givet samtykke hertil, og kun hvis lovgivningen tillader det. Adgangen til dine ansøgningsdata begrænses til de personer hos Tiponi, der har brug for at kende data, fx for at kunne behandle din ansøgning og for at kunne styre rekrutteringsprocessen.

Dine ansøgningsdata stammer fra dig selv, via jobsider, LinkedIn, Tiponis hjemmeside eller mail. Udtalelse/referencer stammer fra de personer, som du har givet samtykke til, at Tiponi kan indhente referencer fra.

Opbevaring & overførsel

Fører din ansøgning ikke til ansættelse, vil dine ansøgningsdata blive slettet inden for 6 måneder som led i overholdelsen af de lovmæssige krav og med det formål at kunne kontakte dig igen, hvis der viser sig en anden passende stilling. Dine ansøgningsdata bliver ikke opbevaret længere. Dette samtykke kan til enhver tid tilbagetrækkes, og data vil blive slettet.

Klage til datatilsynet

Du har mulighed for at klage til Datatilsynet over vores behandling af din data. Det gælder generelt, at hvis du er utilfreds med den måde, dine personlige oplysninger er blevet behandlet på, kan du klage til Datatilsynet, som derefter undersøger sagen og træffer en afgørelse.

Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

NB! Du kan skrive til Datatilsynet via Digital Post på Borger.dk, hvor fremsendelsen af din henvendelse sker sikkert (krypteret). Vi anbefaler, at du bruger Digital Post, hvis din henvendelse indeholder fortrolige eller følsomme personoplysninger.

  • Kontakt

    Stine

    Adm. Direktør for Beskæftigelse og Familie

    Peter

    Adm. Direktør for Botilbud og Rehab

  • Scroll to Top