Medarbejdere
Casper
Afdelingsleder for Tiponi Rehab
Jeg er uddannet socialrådgiver og har tidligere arbejdet som myndighedsperson i et Jobcenter, hvor mit arbejdsområde var sygedagpenge og ressourceforløb. Gennem arbejdet som koordinerende sagsbehandler har jeg arbejdet sammen med mange forskellige mennesker og afdelinger i både det private og offentlige, hvilket har givet mig en grundlæggende forståelse for arbejdsgange og systemer i blandt andet jobcentre og sundhedsvæsnet. Denne viden og indsigt tager jeg med mig i arbejdet med borgere tilknyttet Tiponi. Jeg har altid haft et mål og et ønske om at arbejde med socialt udsatte mennesker, da jeg brænder for at give disse mennesker bedre muligheder for en god fremtid, end de har i forvejen. Jeg mener, at alle mennesker fortjener en chance for at få udnyttet deres fulde potentiale. Potentialet er ofte langt større, end personerne selv er klar over og kan ofte udvindes gennem en god relation til en fast støtte. Jeg er glad for og stolt af, at være en del af Tiponis fællesskab, hvor der er samlet mange forskellige personligheder, der alle brænder for at hjælpe udsatte mennesker. Som afdelingsleder af Tiponi Rehab er det mit ansvar at skræddersy indsatsen i samarbejde med borgeren så den tilpasses den enkelte og dermed optimere muligheden for succes.
Danny
Psykiater
Jeg er psykiater i Tiponi Rehab. Jeg foretager den lægefaglige indskrivning af borgere i misbrugsbehandling samt udreder og evt. behandler diverse psykiatriske lidelser in-house, så vidt muligt. Jeg er også ansvarlig for kontakten til den regionale psykiatri som samarbejdspartner herunder viderehenvisning, når det er relevant. Derudover yder jeg sparring og supervision af forløbene. Jeg er uddannet speciallæge i psykiatri ved Region Hovedstadens Psykiatri og har i mange år arbejdet indenfor dobbeltdiagnose på bl.a. Sankt Hans Hospital afd. M og kommunale rusmiddelcentre herunder som ledende overlæge i KABS.
Elika
Mentor og misbrugsbehandler
Mads
Mentor og misbrugsbehandler
Jeg har mange års erfaring som underviser, værkstedsleder og mentor for unge på specialinstitution. Jeg brænder for arbejdet med udsatte og sårbare unge, unge med sociale udfordringer og diagnoser. Uanset de unges udgangspunkt er min styrke én til én relationen og jeg har altid en anerkendende tilgang til de borgere, jeg arbejder med. Glæden ved at kunne være der for de unge, når der er mest behov for det, og den tillid, jeg har kunne opbygge på trods af de utallige svigt i livet, de unge mennesker ofte tidligere i deres liv har oplevet, betyder enormt meget for mig. Det er dét, der driver min motivation til fortsat at arbejde med unge med særlige behov.
Maja
Udviklingskonsulent
Jeg er udviklingskonsulent i Tiponi Botilbud og sidder desuden som en del af Den Faglige Enhed i Tiponi. Jeg har en bachelor i sociologi og kulturanalyse samt en kandidat i pædagogisk antropologi. Jeg interesserer mig meget for emner som integration, socialisering, kommunikation og socialt sammenhold, som jeg netop berører i mit arbejde i Tiponi. Min teoretiske baggrundsviden giver mig stor motivation til at arbejde med sociale sammenhold, kulturforskelle og sociale processer. Derudover er jeg en nørd, når det kommer til større rapporter. Jeg bliver grebet af at fordybe mig i både detaljegraden, opkvalificeringen og målet.
Alaa
IT ansvarlig
Jeg er IT-ansvarlig i Tiponi og har otte års erfaring indenfor området. Som IT-ansvarlig har jeg med alt at gøre, der berører IT, herunder IT-drift og support til medarbejderne, udskiftning af hardware, sikkerhed, vedligeholdelse af IT-systemer og meget mere. Derudover kortlægger jeg og analyserer arbejdsgange og processer, og identificerer områder, der kan optimeres. Jeg hjælper også med at afklare vores borgeres IT-kompetencer og anbefaler rette vej ind i IT-branchen.
Lone
Regnskabsmedarbejder
Min primære opgave er registrering af forløb og fremsendelse af kontrakter. Jeg har en bred administrativ erfaring indenfor forskellige brancher. Det er meget spændende at være del af en virksomhed som konstant udvikler sig og jeg finder stor motivation i at arbejde for en virksomhed som hjælper udsatte mennesker.
Sandra
HR-konsulent
Som HR-konsulent i Tiponi har jeg det overordnede ansvar for de administrative HR-processer. Derudover bidrager jeg til HR-udviklingsprojekter og hjælper med at implementere og drifte udvalgte HR-initiativer. Jeg brænder for den humanistiske del af organisatorisk udvikling og forandring – særligt medarbejdertrivsel i sådanne processer. Jeg har erfaring som mentor/beskæftigelseskonsulent, og det er nu en stor fornøjelse at kunne understøtte Tiponis dygtige ildsjæle fra min HR-position. Jeg har både en Cand.mag. i Læring og forandringsprocesser, en akademisk projektlederuddannelse og er certificeret coach. Jeg er engageret og målrettet i mit arbejde og nyder at arbejde på tværs af mine uddannelser og erfaringer. Jeg lytter efter behov og potentialer i enhver samtale og er vild med at kunne bidrage til alle former for udvikling og omsætte dette til nye handlinger.
Sofie
Studentermedhjælper
Jeg er studentermedhjælper i Tiponi. Jeg har en bachelor i økonomi, og er på nuværende tidspunkt i gang med en videregående kandidatuddannelse, også indenfor økonomi. Jeg har en interesse indenfor dataudvikling og statistik. Min baggrund har givet mig analytiske værktøjer til at kunne omsætte data til forståelse på tværs af afdelinger, og kunne optimere på rapporter.
Joelle
HR & udviklingschef
I Tiponi har jeg det overordnede ansvar for HR og forretningsudvikling. Jeg udvikler og implementerer HR-strategier og initiativer med henblik på at skabe og vedligeholde en virksomhedskultur med høj trivsel, udvikling, engagement og performance hos medarbejderne. Jeg agerer også sparringspartner for ledelsesteamet. Jeg driver, udvælger, vurderer og definerer rammerne for Tiponis overordnede strategiske udviklingsprojekter, og det på baggrund af indsamling og analyse af nødvendige data i forhold til Tiponis forretnings- og vækstpotentiale. Jeg har arbejdet med ledelse og forretningsudvikling indenfor beskæftigelsesområdet siden 2015. Det er mig en ære at være en del af Tiponi, hvor faglighed, tillid, kvalitet og visionær tænkning er fundamentet for at støtte sårbare og udsatte mennesker.
Thomas
IT- og kvalitetschef
Som kvalitetschef er min vigtigste opgave at understøtte alle medarbejdere i Tiponi til at udleve høj faglighed og professionalisme. Jeg er uddannet cand. com. Og har i det meste af mit arbejdsliv arbejdet med organisationsudvikling, forandringsledelse, projekt- og procesledelse, arbejdsgangsoptimering med henblik på effektivitet og reducering af ”spild”. Jeg har ansvaret for, at Tiponi lever op til de aftaler og forpligtelser med kommuner og borgere, som vi har indgået og for at skabe de bedste administrative arbejdsgange mellem Tiponis medarbejdere og vores samarbejdspartnere. Nye og relevante samarbejdsrelationer er altid interessante. Tag fat i mig, hvis du har en skæv ide; måske er det sammensætningen af netop dig og Tiponi, der kan skabe en helt ny måde at betragte og videreudvikle arbejdet med Tiponis målgruppe.
Helle
Adm. Direktør
Efter en lang karriere i politiet, hvor jeg har stiftet bekendtskab med borgere fra alle samfundslag, vil mit ”drive” altid være rettet mod de svageste i samfundet. I Tiponi har jeg samlet et unikt hold af ildsjæle, hvor vi hver dag arbejder for at støtte sårbare og udsatte medborgere. Med støtte og en hånd i ryggen arbejder vi for at vores borgere får mulighed for, bid for bid, at opbygge den tilværelse, de drømmer om. I Tiponi har vi udviklet en række indsatser og forløb, der tager udgangspunkt i eksistentialismen og i, at vi alle er lige meget værd, at vi alle har friheden til at træffe vores egne valg med de konsekvenser, der følger heraf, og at vi selv må skabe meningen med tilværelsen. Undervejs i mine 28 år i politiet har jeg taget en del efteruddannelser, blandt andet en 4-årig uddannelse som psykoterapeut, en diplomuddannelse i ledelse og HR, samt en projektlederuddannelse.
Peter
Adm. Direktør for Botilbud og Rehab
Jeg er Direktør for Tiponis Botilbud, hvor vi tilbyder borgere indkvartering i § 107 lejligheder. Tiponi køber passende 1-værelses lejligheder og tilbyder dem til borgere, der i en kortere eller længere periode har behov for pædagogisk tilsyn og evt. andre hjælpeforanstaltninger. Vi tilbyder også §85-tilsyn. Derudover varetager jeg mentoropgaver og står for større indkøb til Tiponis drift. Jeg er uddannet finansøkonom og i gang med uddannelsen ”Diplom i ledelse”.
Younes
Adm. Direktør for Tiponi Street
Jeg er udviklingschef i Tiponi og har mange års erfaring i at arbejde med unge, der har begået ekstrem og personfarlig kriminalitet. Jeg har tidligere deltaget i udviklingsarbejdet i Projekt ”Tæt på familien” i Københavns Kommune og i Tiponi anvender vi de samme metoder i udviklingsarbejdet med de unge og deres familier. Derudover arbejder vi ud fra den eksistentielle videnskabsteori mixet med andre teorier og metoder f.eks. vredeshåndtering, konfliktcoaching, mentalisering, NVR (non violent resistance) m.fl. Jeg er født og opvokset på Indre Nørrebro og har set bandekulturen starte og udvikle sig gennem årene. Min multikulturelle baggrund og opvækst bruger jeg i mit daglige arbejde i måden jeg møder og står sammen med de unge i deres hverdagsudfordringer og problematikker i det kriminelle miljø.